2010 m. rugsėjo 23 d., ketvirtadienis

Pirmas blynas neprikepė, o tiksliau pirmasis koldūnas "nepasileido"

Įkvėpimas... jį "pagavus" sumaniau padaryti koldūnus. Kadangi tešlos minkymas ir kočiojimas man yra pats nemaloniausias procesas ir dažnai minkyti tešlai tiesiog naudoju duonkepės funkciją minkyti, koldūnų gaminimas man buvo sulyg iššūkis. Prisiskaičiau įvairių tešlos koldūnams receptų ir nusprendžiau pabandyti vieną, kuris man pasirodė gan paprastas (t.y. jokių ten 121 gr. miltų, 142 ml. vandens... na suprantate apie ką aš). Taigi mano pirmieji koldūnai su grybų ir bulvių įdaru.
Ingredientai
Tešlai
  • 3 puodeliai miltų (tokie arbatiniai puodai :)
  • 3 kiaušinių tryniai (baltymą pasilikite, labai tiks koldūnams suklijuoti, jei nelips)
  • 1/3 arbatinio puodo vandens
  • 1 arbat. š. druskos
Įdarui (įdarą galite daryti kokį tik pageidaujate...)
  • 4 bulvės
  • gera sauja grybų (tinka konservuoti, rauginti arba švieži, tačiau apvirti)
  • druskos, pipirų
Prieš pradedant maišyti tešlą 4 nuskustas ir į keturias dalis padalintas bulves uždedame virti.
Tešlos gamyba labai paprasta, tiesiog visus ingredientus sudedame į dubenį, sumaišę pasiraitojame rankoves ir imame minkyti. Man papildomai į tešlą nereikėjo nieko įdėti, bet jei pasirodys per kieta - įpilkite vandens, jei per skysta - šiek tiek miltų. Miltų nepadauginkite, geriau skysčiau ;) Išminkytą tešlą atidedame ir grįžtame prie bulvių.
Joms išvirus, nupilame vandenį, uždengiame ir pastatome ant karštos kaitlentės, porą sekundzių palaikome, tada prispaudę dangtį gerai pakratome. Atidengiame, leidžiame vandeniui šiek tiek nugaruoti. Ir tai pakartojame kokius  2 - 3 kartus, kol bulvytės subyrės. Bulvių košės nereikia, tiesiog gabalėliais. Leidžiame bulvėms vėsti.
Bulvėms auštant, o tešlai laukiant savo eilės smulkiai supjaustome grybukus.

Grybukus, prieskonius sumaišome su puode vėstančiomis bulvėmis ir toliau leidžiame aušti ir laukti savo eilės.


Stalviršį ar kitą darbinį paviršių pabarstome miltais, tešlą padaliname į du "kepaliukus", ir vieną Jų imame kočioti. Kuo ploniau iškočiosite - tuo skanesni koldūnai bus.









Man pavyko iškočioti tokį "blyną".






Pradedame daryti koldūnų formą. Patogiausias šiam reikalui puodelis, stiklinė ar taurė su smaliomis briaunomis.





Imame vieną tokį "padelį, ir į jį dedame įdaro. Aš mėgstu juo kuo daugiau, tačiau reikia įsitikinti, kad kraštai sulips. Jei krasčiukai nelimpa, patepkite juos kiaušinio baltymu, likusiu nuo tešlos gamybos.

Na ir darome taip ilgai ir nuobodžiai, kol bus sunaudoti abu "kepaliukai".


Pirmoji porcija. Išverdame ir SKANAUS.

1 komentaras: